Wielu ekspertów z sfery promocji bada obecne zjawiska i poszukuje relacji pomiędzy stosowanymi technikami, a skutkami. Swobodnie od punktu widzenia warto je poznać, albowiem zarówno jako właściciel, jak i klient stykamy się z różnymi technologiami marketingowymi.
Nie można ukryć, że współdziałanie w obszarze reklamy i promocji jest dla znacznej części firm niezwykle znacząca. Alternatywa zlecania nawet najłatwiejszych zadań innym jednostkom jest kapitalną opcją, dzięki której firma jest w stanie skoncentrować się na najpotrzebniejszych w danym momencie działaniach. Bazą tego typu taktyki jest afiliacja, a więc nic innego, jak utrzymywanie pozytywnych kontaktów i współpracy.
Jak stosowana jest w reklamie? Kooperując z pojedynczymi firmami równocześnie się promujemy. Mówiąc najprościej wszelakiego typu banery czy billboardy prezentujące loga pojedynczych firm tworzą element tej współpracy. Jak się okazuje, marketing (zobacz SEO Artefakt – pozycjonowanie) afiliacyjny jest mało widoczny dla klientów, bowiem jest on w jakimś stopniu ukryty- .
Właściwa reklama ma dla każdej firmy kolosalne znaczenie. To, jak odbierają ją klienci jest w ogromnej części tego zasługą.