Własna firma oznacza dla właściciela nie jedynie pewnego rodzaju niezależność, lecz również liczne obowiązki nakładane przez ustawodawcę. Jednym z takich obowiązków jest ewidencja środków.

Jak uprościć sobie konieczne czynności oraz skrócić czas sporządzenia poprawnej dokumentacji?
praca na komputerze

Autor: Piotr Drabik
Źródło: http://www.flickr.com
Obowiązek inwentaryzacji może zajmować naprawdę sporo czasu. W kwestii takiej jak inwentaryzacja program może skrócić ten czas nawet o 90%- polecany program inwentaryzacji. Wdrożenie programu zazwyczaj przebiega bezproblemowo oraz satysfakcjonuje najbardziej wybrednych użytkowników. Aktualnie dostępne są rozmaITe programy do inwentaryzacji, które można dobrać do swoich potrzeb, ale oferowane są również różne urządzenia – program do inwentaryzacji komputerowej znacznie uprości ewidencję środków trwałych w przedsiębiorstwie, program do inwentaryzacji za pomocą kodów kreskowych znacznie zredukuje czas potrzebny na przeprowadzenie inwentaryzacji w przedsiębiorstwie, ponadto przebieg inwentaryzacji możemy skrócić także wykorzystując radiowe chipy zbliżeniowe RFID.

Ewidencja środków trwałych dotyczy rzeczowych składników majątku. Obowiązek prowadzenia ewidencji środków trwałych określają ściśle przepisy. Obowiązek ewidencjonowania dotyczy zarówno właścicieli firm jakie rozliczają się na podstawie księgi przychodów i rozchodów, jak i ryczałtowców. W internecie łatwo znaleźć możemy program do ewidencji środków trwałym, który jest sporą pomocą dla przedsiębiorców- http://www.ewidencjamajatku.pl/. Taki program z bogatą funkcjonalnością umożliwia łatwą pracę na wybranych grupach środków.

Jeśli chcemy wypróbować takie rozwiązanie, na początek warto wybrać bezpłatną wersję testową, tak aby sprawdzić czy program jest dostosowany do naszych potrzeb, czy jest prosty w obsłudze, czy faktycznie ułatwi nam pracę. Jeśli już zdecydujemy się na zakup programu, dowiedzmy się czy dostępna jest bezpłatna pomoc w obsłudze przez telefon bądź online, jak również czy program będzie aktualizowany.