Przeważnie reklamę outdoorową charakteryzuje się jako reklamę zachodzącą poza miejscem zamieszkania konsumentów, której kluczowym zadaniem jest dotarcie do klientów w chwilach, kiedy znajdują się poza miejscem zamieszkania.
Ten rodzaj reklamy zwykle umieszczany jest w miejscach użyteczności publicznej, przy czynnych ciągach komunikacyjnych (ulice, chodniki) jak też w środkach łączności miejskiej, a jej nadrzędnym celem jest promocja konkretnej marki bądź wyrobu dzięki docieraniu do bardzo szerokiego grona odbiorców – w tym także takich, którzy unikają pozostałych odmian reklamy.

tox 1

Źródło: www.tox-pl.com/pl
Przedsiębiorcy

Autor: Shock
Stały kontakt z przesyłem reklamowym mieszczącym wyłącznie minimum danych a także zaprojektowanym w taki sposób, ażeby przykuć uwagę sprawia, że już po dość krótkim czasie konsumenci będą w stanie błyskawicznie zidentyfikować daną markę bądź artykuł. Z owego względu reklama outdoorowa jest dość często jednym z najistotniejszych czynników oddziałujących na postrzeganie marki przez adresatów przekazu reklamowego.
Jednymi z typów reklamy outdoorowej są szyldy – zazwyczaj są one oznakowaniem miejsca (nieruchomości), w jakim wykonywana jest działalność gospodarcza typu nazwanego na szyldzie. Szyldy reklamowe posiadają większe wymiary niż typowe szyldy informacyjne, najczęściej zawierają również oprócz przekazów czysto informacyjnych także elementy o charakterze reklamowym.

Innym rodzajem reklamy zewnętrznej może być reklama na różnego typu środkach transportu – nośnikiem treści reklamowych będzie w owym wypadku samochód, nierzadko samochód firmowy, jaki okleja się planowo zaprojektowanymi nalepkami odpornymi na działanie rozmaitych warunków pogodowych.