prasy, ulotek, można natknąć się na nią również podczas przechadzki po mieście czy jazdy autem. Coraz popularniejsza okazuje się bowiem reklama outdoor, zamieszczana, jak sama nazwa mówi, w wolnej przestrzeni. Taką reklamę spotyka się na billboardach, budynkach, samochodach, jak też w charakterze wielu oryginalnych figur i form. Zaprojektowanie interesującej reklamy zewnętrznej i umieszczenie jej w dobrym, często odwiedzanym miejscu, bywa sposobem na sukces.
Kupić czy wynająć?Billboardy już na stałe wpisały się w polski krajobraz, możemy je napotkać nie tylko w mieście, lecz również i na wsiach, przy autostradach i pozostałych popularnych drogach. Umieszcza się je przede wszystkim w miejscach, gdzie są świetnie widoczne dla prowadzących i mogą na chwilę przyciągnąć ich uwagę, więc przy skrzyżowaniach, sygnalizacji świetlnej, rondach, jak też przy parkingach i często odwiedzanych obiektach W wypadku, gdy chce się zamieścić swoją reklamę na billboardzie, można wykupić taki nośnik i postarać się o zezwolenie na ustawienie go w atrakcyjnym miejscu, lub też wydzierżawić powierzchnię na już postawionym billboardzie. Jeżeli chodzi o billboard Bydgoszcz, Poznań czy Katowice zapewniają liczne dogodne alternatywy uzyskania powierzchni reklamowej.
Przy wynajęciu nośnika uwagę trzeba zwrócić na lokalizację i widoczność samego nośnika, tak aby
reklama była wyraźna dla swoich odbiorców. Jeśli chodzi o billboard Poznań okazuje się miastem, gdzie dostępne są bardzo ciekawe punkty reklamowe. Aby przekonać się, jak nasza reklama jest widoczna dla kierowców czy pieszych, najlepiej jest przejechać się samochodem albo przespacerować po mieście i spojrzeć na billboard z punktu widzenia zwyczajnego konsumenta. Oprócz lokalizacji istotny jest również dobry pomysł na reklamę, która przyciągnie uwagę konsumentów na dłużej i wzbudzi ich zainteresowanie.