Poznaj poziom satysfakcji swoich konsumentów

o popularności bądź sukcesie produktu lub usługi, zatem producenci oraz usługodawcy troszczą się nie tylko o jakość swojej oferty, ale coraz śmielej wybierają badania marketingowe. Więcej informacji – jak zrobić badanie marketingowe. Przykładem takiego badania, niezwykle istotnym z punktu widzenia nowoczesnego producenta jest badanie satysfakcji klientów. Badanie satysfakcji klientów pozwala zaobserwować trendy ujawniające się na rynku (więcej: Grupa VSC) oraz lepiej dobrać do nich asortyment. Satysfakcja konsumentów jest istotnym wskaźnikiem ich przywiązania. Pierwszym etapem w badaniu jest zdefiniowanie zastawu parametrów produktu, które mają istotny charakter w momencie dokonywania decyzji zakupowych. Warto, w momencie ustalania potencjalnych cech zgromadzić ocenę pracowników wszystkich poziomów, co w znaczy sposób rozszerzy pole badania i skuteczniej pozwoli zdefiniować poszukiwane właściwości. W chwili gdy ich lista będzie kompletna, kolejnym krokiem jest

jej analiza oraz ułożenie parametrów, od potencjalnie najmocniej do najmniej pożądanych przez klienta. Będą one weryfikowane w kolejnych etapach badania. Watro również zastanowić się, na ile cechy wybrane przez pracowników będą pokrywać się z rezultatem badań, są one wyznacznikiem znajomości klienta i jego potrzeb.