Wśród niezliczonej ilości różnorodnego rodzaju gadżetów reklamowych są też takie, które zostały stworzone przeważnie dla sympatyków footballu albo innych gier sportowych, do uprawiania których konieczna jest piłka.
Mogłyby być to manualnie szyte dwuwarstwowe towary, które mogłyby promować kluby piłkarskie, ich sportowców lub sponsorów.

Rybki, akwarium

Autor: http://www.sxc.hu
Źródło: http://www.sxc.hu
narożny blat kuchenny

Autor: Tom Chapman
Źródło: http://www.flickr.com
Mogłyby być także wykorzystane przy promowaniu wydarzeń sportowych czy drużyn sportowych. Takie piłki reklamowe mogłyby być stosowane również jako gadżet przy różnego rodzaju kampaniach w plenerze lub do promowania firm. Piłki reklamowe są relatywnie tanią formą gadżetu promocyjnego, a także bardzo tanim nośnikiem przekazu reklamowego. Jest to świetny pomysł na upominek dla każdego kibica piłkarskiego. Piłki reklamowe są najczęściej produkowane z PVC w wykończeniu błyszczącym lub satynowym. Takie piłki mogłyby być produkowane w kilku rozmiarach i wzorach.
Wanna

Autor: Wilfredo Rodríguez
Źródło: http://www.flickr.com
Dla przykładu piłka reklamowa o średnicy 17 centymetrów może być wykonana z 32 paneli. Możliwy jest druk przy użyciu do 12 barw na jednej łatce piłki. Jest to poniekąd miniatura normalnej piłki „biedronki”, lecz wciąż umożliwia wykonanie czytelnego nadruku. Piłki mogłyby być wyprodukowane w dowolnej kolorystyce i posiadają obwód np. 52 – 54 cm. Ich ciężar to ok. 150 gram i można je pompować do ciśnienia 1-2 psi. Ponadto piłki reklamowe mogłyby być również gadżetami antystresowymi.

W tego typu wypadku wykonane są choćby z pianki i są wykorzystywane do pewnego wyładowywania emocji poprzez ściskanie lub przez gniecenie. Swoim kształtem mogłyby przypominać zwykłą piłkę do koszykówki albo piłkę nożną, zatem to również świetny pomysł na prezent dla każdego kibica.