Przeceny opisywane w folderach reklamowych mają najczęściej zasięg lokalny. Szczególnie często tyczy się to sieci marketów z AGD/RTV, które to najczęściej w poszczególnych miejscowościach bądź obszarach kraju oferują rozmaite oferty. Wpływa na to też dostępność poniektórych lokalnych artykułów spożywczych, a także różne strategie marketingu w poszczególnych obszarach kraju.

ulotki

Źródło: freepik.com
Gazetki promocyjne (wejdź na są od wielu lat podstawową taktyką marketingową sieci handlowych. Wygląda na to, że sytuacja ta długo jeszcze się nie odmieni, mimo upływu lat, zmieniającej się sytuacji gospodarczej, są one ciągle najskuteczniejszym rodzajem marketingu.
Sieci hipermarketów zwykle nie przygotowują ich samodzielnie, zazwyczaj trudnią się tym wyspecjalizowane agencje, których zadaniem jest realizacja stosownych fotografii wyrobów, ich obróbka graficzna jak też opracowanie, na koniec przekazanie materiałów cyfrowych do druku. Pomimo że zwykle gazetki promocyjne (zdecydowanie więcej odnajdziesz na tej stronie) sporządza się już na parę tygodni przed ich publikacją, to trzymane są one w dużej tajemnicy zaś dostarczane do marketu dosłownie w ostatnim momencie, czasem nawet jedynie jeden dzień przed rozpoczęciem rabatu. Powody tego są najmniej 2, mianowicie jednym z nich jest obawa przed konkurencją. Znając bowiem promocję konkurencja może zaoferować lepszą cenę czy podchwycić pomysł oferty specjalnej. Następna natomiast przyczyna to to, iż bywa tak, że pracownicy sklepów wiedząc o nadciągającej promocji odstręczają klienta do zakupu konkretnego artykułu, radząc, by poczekali na redukcję ceny.

przeceny

Źródło: pixabay.com
Co roku pod swoimi drzwiami oraz w pocztowych skrzynkach Polacy odkrywają 2 miliardy sztuk gazetek promocyjnych, nie można się zatem dziwić, że organizacje zajmujące się ochroną przyrody wykazują, iż zarówno drukowanie jak i kolportaż takiej liczby gazetek promocyjnych są wielce szkodliwe dla środowiska naturalnego jak też stanowią niemałe marnotrawstwo naturalnych zasobów. Sieci handlowe drukują zazwyczaj po kilka gazetek promocyjnych na miesiąc, każda posiada średnio 6-7 stron. Stąd – jak zostało wcześniej wspomniane – coraz więcej osób nie życzy sobie zostawiania papierowych ulotek w swych pocztowych skrzynkach, preferują oni gazetki promocyjne w odsłonie wirtualnej.